Advertisement

August 1, 2021
|

CORRECTION: We recently commented on a report that the CDC was revoking emergency use authorization for a particular test for COVID because it couldn’t differentiate between the COVID virus and influenza. It turns out that’s inaccurate (that test can differentiate but was withdrawn for different reasons.) Although it is true, as I said, that the initial story had a lot of people questioning whether the original COVID case numbers were accurate, but the CDC says they are. You can read full details at this fact-check article by Kaiser Health News.

https://khn.org/news/article/fact-check-cdc-pcr-covid-test-distinguishes-from-flu-eua-request-withdrawal/

On a side note, I don’t know why the writers saw fit to single me out, as if we were a source of this story, which had been widely distributed long before we touched on it. In fact, that’s the only reason we posted a brief mention of it: it was already all over the place.

As we have repeatedly made clear, in most cases, we aren’t an original news source site, we’re an aggregator/commentary site. We try hard to find multiple reliable sources for stories, but those are increasingly hard to come by in the age of social media and blatantly politicized news. Our original story even linked directly to the CDC website, so if it was incorrect, all they had to do was add a correction to that page. We may be the first people accused of spreading misinformation by linking to the CDC’s own website.

We have no interest in spreading misinformation, and if something we comment on later turns out to be inaccurate, we always run a correction, as you see here. How many original source news outlets – or for that matter, fact-checker sites – do that?

Leave a Comment

Note: Fields marked with an * are required.

Your Information
Your Comment
BBML accepted!
Captcha

More Stories

Leave A Comment

Note: Fields marked with an * are required.

Your Information
Your Comment
BBML accepted!
Captcha

No Comments